ORIANTHEATRE Dance Company

Duration / Durée60 min – Genre: Interdisciplinary Choreographic Performanceerformance – Concept, Direction & Choreography / Conception, mis en scéne & ChorégraphieMehdi Farajpour – Performers: Antonio Izquierdo Martínez, Neus Canalias Avila & Gwen Sampé – Music / MusiqueSzymon Keler, François Sardi, Sussan Deyhim & Richard Horowitz (Desert Equations) – Video & Stage design / Vidéo & Scénographie: Mehdi FARAJPOUR – Production: Oriantheatre Dance Company (FRA)

EN

CONCEPT :

We live in the world of words, of phrases, sentences and letters. Just a short walk around wherever you live in, would reveal this fact. Names, titles, signs every corners of the city, every street, every shop, every cafes. Add to this all those traffic signs, advertisements, newspapers (with their news whether false or right) and the information whether useful or not. These all are over feeding us with nothing indeed. In a better word, they try to feed us before having hunger. A city without any written word in it becomes a dream at STOP SPOT…

…And then the train does not stop / and I remain in the station for centuries / and the cold wind blows under my skin / even in the midsummer days / under my skin the cold wind remains. / Under my skin……under my skin news / Under my skin news, lies, false news / Under my skin war, hunger, revolutions / Under my skin fast food, Mc Donald, George Bush / Under my skin KFC, D. Cameron, Putin / Under my skin Israel, Gaza, Massacre / Under my skin Oil, War, Persian Gulf / Under my skin Syria, Tunisia, Egypt / Under my skin Hiroshima, Auschwitz, Vietnam, Georgia / Under my skin fire, me and the questions / questions / questions / And under my skin that train is not going to stop in this station, it seems. (by Mehdi FARAJPOUR)

FR

Nous vivons dans un monde envahi de mots, de publicités, de slogans et de phrases. Une seule promenade à travers une ville pourra le confirmer. Dans les rues, nous sommes contraints de lire les affiches, les panneaux ou n’importe quel autre support justement parce que nous n’avons pas le choix, excepté peut-être de fermer les yeux en marchant. En sillonnant les villes, nous n’avons pas forcément envie de lire et malgré nous, nous lisons : le nom des rues ou celui des boutiques, les publicités, les gigantesques publicités sur les autoroutes, les panneaux d’information, les journaux dans le métro et les nouvelles (vraies ou fausses). La question est de savoir si nous avons vraiment besoin d’appréhender tous ces mots qui nous assaillent quotidiennement…