ORIANTHEATRE Dance Company

Created in / Création: 2017 – Duration / Durée60 min – Genre: Interdisciplinary Choreographic Performance – Concept, Direction & Choreography / Conception, mis en scène & ChorégraphieMehdi Farajpour – Performers: Antonio Izquierdo Martínez, Neus Canalias Avila & Gwen Sampé – Music / MusiqueSzymon Keler, François Sardi, Sussan Deyhim & Richard Horowitz (Desert Equations) – Video & Stage design / Vidéo & Scénographie: Mehdi FARAJPOUR – Production: Oriantheatre Dance Company (FRA)


TEXT from the performance:

Say something / about that train / that never stopped / Say something about how I remained in the station for centuries / Say it out / Something about that freezing cold wind under my skin / Under my skin / Say  something about those news / Those bad news under my skin / Say something about my skin / about my face / about my life / about something / Say something about that train that was not bound to stop in this station / Say it / Say it out / I beg you / Say something please …  (By Mehdi FARAJPOUR)


CONCEPT :

We live in the world of words and letters. News, names, titles, signs are placed on the every corners of every city, every street, every shop, every cafe, every newspaper (With their news either right or false) and the information whether useful or not. These all are over feeding us with nothing indeed. They feed us even before having hunger and this all just to hide a truth perhaps? The truth that would be revealed one day anyway: “We don’t live any more”.

PROPOS :

Nous vivons dans un monde envahi de mots, de publicités, de slogans et de phrases. Une seule promenade à travers une ville pourra le confirmer. Dans les rues, nous sommes contraints de lire les affiches, les panneaux ou n’importe quel autre support justement parce que nous n’avons pas le choix, excepté peut-être de fermer les yeux en marchant. En sillonnant les villes, nous n’avons pas forcément envie de lire et malgré nous, nous lisons : le nom des rues ou celui des boutiques, les publicités, les gigantesques publicités sur les autoroutes, les panneaux d’information, les journaux dans le métro et les nouvelles (vraies ou fausses). La question est de savoir si nous avons vraiment besoin d’appréhender tous ces mots qui nous assaillent quotidiennement…